Współczesne rozwiązania informatyczne będą wymagać bardzo dużej obliczeniowej mocy. Jeszcze do niedawna jedyną możliwością na poprawę tego problemu był zakup nowych albo rozbudowa maszyn. Lecz w przypadku większych firm wiązało się to z dużymi kosztami.
Profesjonalny sprzęt, ale jego zakup to jedynie początek wydatków. Należy było znaleźć dla niego jakieś miejsce, niekiedy z klimatyzacją do utrzymania właściwej temperatury, a także znaleźć osobę, jaka by całością administrowała. Także jeśli chodzi o organizację należało wszystko właściwie rozplanować, bo przykładowo samodzielnie należało zadbać o regularne robienie kopii danych.
Autor: Jim Larrison
Źródło: http://www.flickr.com
Firmy nie mając specjalnie innego wyjścia co kilka lat inwestowały w wydajniejszy sprzęt i płaciły ciężkie pieniądze administratorom, jacy byli odpowiedzialni za utrzymanie go w działaniu. W ostatnim czasie sytuacja zmieniła się dość mocno, a wszystko za sprawą nieznanych wcześniej możliwości, jakie dawać zaczęły coraz popularniejsze chmury obliczeniowe.
Chmury takie, znane także jako cloud computing, początkowo bardzo nieśmiało wchodziły w biznesowy świat. Brało się to z tego, że biznes nie udał im do końca, bojąc się przede wszystkim wyprowadzania danych na zewnątrz i niebezpieczeństwa ich utraty. Lecz następne lata przynosiły nie tylko większą wydajność i poziom bezpieczeństwa (sprawdź systemy przeciwpożarowe od mercora) w usługach cloud computing, ale również rosnącą grupę klientów.
Co bowiem zauważyli plusy przeniesienia danych do chmury, a jeszcze bardziej odczuwały to ich konta firmowe. Bo biorąc pod uwagę koszty kupna i obsługi sprzętu często się okazywało, że skorzystanie z usług jednej z firm oferujących cloud computing było mniej kosztowne. A z pewnością było wygodniejsze, bo ze strony klienta jedyną rzeczą było opłacanie faktury za usługę. Odpadała modernizacja sprzętu, pilnowanie licencji czy dbanie o zabezpieczenia, to wszystko leżało po stronie właściciela serwerów, który miał dbać o to, aby jego usługi bez przerwy były dostępne dla klientów.