W jaki sposób obecne informatyczne rozwiązania typu cloud computing zmieniły strategie firm na polu IT

Współczesne rozwiązania informatyczne będą wymagać bardzo dużej obliczeniowej mocy. Jeszcze do niedawna jedyną możliwością na poprawę tego problemu był zakup nowych albo rozbudowa maszyn. Lecz w przypadku większych firm wiązało się to z dużymi kosztami.

Profesjonalny sprzęt, ale jego zakup to jedynie początek wydatków. Należy było znaleźć dla niego jakieś miejsce, niekiedy z klimatyzacją do utrzymania właściwej temperatury, a także znaleźć osobę, jaka by całością administrowała. Także jeśli chodzi o organizację należało wszystko właściwie rozplanować, bo przykładowo samodzielnie należało zadbać o regularne robienie kopii danych.

praca w biurze

Autor: Jim Larrison
Źródło: http://www.flickr.com

Firmy nie mając specjalnie innego wyjścia co kilka lat inwestowały w wydajniejszy sprzęt i płaciły ciężkie pieniądze administratorom, jacy byli odpowiedzialni za utrzymanie go w działaniu. W ostatnim czasie sytuacja zmieniła się dość mocno, a wszystko za sprawą nieznanych wcześniej możliwości, jakie dawać zaczęły coraz popularniejsze chmury obliczeniowe.

Chmury takie, znane także jako cloud computing, początkowo bardzo nieśmiało wchodziły w biznesowy świat. Brało się to z tego, że biznes nie udał im do końca, bojąc się przede wszystkim wyprowadzania danych na zewnątrz i niebezpieczeństwa ich utraty. Lecz następne lata przynosiły nie tylko większą wydajność i poziom bezpieczeństwa (sprawdź systemy przeciwpożarowe od mercora) w usługach cloud computing, ale również rosnącą grupę klientów.

Co bowiem zauważyli plusy przeniesienia danych do chmury, a jeszcze bardziej odczuwały to ich konta firmowe. Bo biorąc pod uwagę koszty kupna i obsługi sprzętu często się okazywało, że skorzystanie z usług jednej z firm oferujących cloud computing było mniej kosztowne. A z pewnością było wygodniejsze, bo ze strony klienta jedyną rzeczą było opłacanie faktury za usługę. Odpadała modernizacja sprzętu, pilnowanie licencji czy dbanie o zabezpieczenia, to wszystko leżało po stronie właściciela serwerów, który miał dbać o to, aby jego usługi bez przerwy były dostępne dla klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*